Page tree
Skip to end of metadata
Go to start of metadata

تبلیغات در مایکت چیست؟

این تبلیغات یک راه بسیار اثرگذار اما ساده برای معرفی برنامه‌های اندرویدی شما به کاربران است. 

چرا تبلیغات در مایکت؟

شما تنها به ازای نصب محقق شده هزینه پرداخت می‌کنید.

مبنای محاسبه هزینه هر نصب، تعداد نمایش تبلیغ و اثرگذاری آن است.

مدیریت تبلیغات نیاز به صرف زمان کمی توسط شما دارد.

برنامه‌ در فضاهای مرتبط به موضوع نمایش داده می‌شود.

آمار عملکرد تبلیغاتی برنامه به راحتی قابل مشاهده است.

چه کسانی می‌توانند از این تبلیغات استفاده کنند؟

شما اگر یک توسعه‌دهنده هستید و در حال حاضر حداقل یک برنامه فعال در مایکت دارید می‌توانید از این بخش استفاده کنید.

نحوه کار تبلیغات در مایکت به طور کلی چگونه است؟

چگونه کار می‌کند: انتخاب کلمات کلیدی و کاربر از سمت شما لازم نیست. سیستم به صورت هوشمند آگهی شما را به کاربر درست نمایش خواهد داد.

پرداخت: تنها به ازای نصب محقق شده هزینه پرداخت می‌کنید.

مدیریت آگهی: تنها کافی است آمار آگهی خود را بررسی کرده و CPI خود را براساس پیشنهاد سیستم تنظیم کنید.

قیمت‌گذاری به چه صورت کار می‌کند؟

قیمت گذاری در تبلیغات مایکت براساس مدل هزینه برای هر نصب کار می‌کند. بیشترین هزینه هر نصبی که شما تعیین می‌کنید به معنی حداکثر مبلغی است که شما حاضر به پرداخت برای یک نصب توسط کاربر هستید. ما مبلغی را به عنوان بیشترین هزینه هر نصب به شما پیشنهاد می‌دهیم که براساس اطلاعاتی است که از برنامهٔ شما و برنامه‌های مشابه شما که آگهی دارند تعیین می‌شود. شما می‌توانید پیشنهاد ما یا مبلغ مورد نظر خود را انتخاب نمایید. اما برای افزایش نمایش آگهی خود ما پیشنهاد می کنیم مبلغ پیشنهادی ما را انتخاب نمایید.
 

راه‌اندازی تبلیغات

تمام فرآیند تبلیغات از طریق پنل توسعه‌دهندگان مایکت بخش«تبلیغات» انجام می‌گیرد.


برای شروع تبلیغات در مایکت باید ابتدا حساب تبلیغات خود را شارژ کنید.


جهت شارژ حساب برای بار اول بعد از کلیک روی «دکمه همین حالا شروع کنید» وارد صفحه آگهی جدید می‌شوید. برای هر بار افزایش اعتبار، در قسمت موجودی تبلیغات گزینهٔ افزیش اعتبار را انتخاب کنید. بعد از شارژ مبلغ مورد نظر موجودی تبلیغات افزایش خواهد یافت. همچنین در بخش تراکنش‌ها می‌توانید تاریخچهٔ تراکنش‌های خود را ببینید.

حالا می توانید یک آگهی جدید ثبت کنید. برای افزودن یک اپلیکیشن به آگهی‌ها ابتدا برنامه را انتخاب کرده و سپس حداکثر بودجهٔ تبلیغ ماهانه را تعیین کنید. این مبلغ نمی‌تواند کمتر از ۱۰۰۰۰۰ تومان باشد. بدیهی است که این مبلغ نمی‌تواند بیشتر از کل بودجهٔ تبلیغات شما باشد.



به ازای هر نصب از تبلیغات، مبلغ نصب از بودجهٔ ماهانه کم خواهد شد. توجه داشته باشید که مایکت جهت بهترین نتیجه برای توسعه‌دهندگان هزینه را بعد از اتمام کامل نصب توسط کاربر کم می‌کند. در صورتی که بودجهٔ شما تمام شده باشد تبلیغ به طور خودکار متوقف می‌شود. بعد از شروع تبلیغات شما امکان ویرایش بودجه، متوقف کردن تبلیغ و یا راه‌اندازی مجدد آن را خواهید داشت.

در ادامه باید در برای مصرف بودجهٔ تبلیغات محدودیت روزانه در نظر بگیرید.

در قسمت آخر باید حداکثر هزینهٔ هر نصب را وارد کنید.

حداکثر هزینهٔ نصب به این معناست که شما بابت نصب برنامه از طریق تبلیغات بیش از این مقدار هزینه نخواهید کرد و در صورت بالاتر رفتن قیمت نصب برنامهٔ شما، برنامهٔ شما به عنوان آگهی نمایش داده نمی‌شود.

در پایان با انتخاب گزینه ثبت، تبلیغات شما آغاز خواهد شد.


بعد از ساخت یک آگهی، شما درصفحه آگهی‌ها، جزئیات آگهی خود را مشاهده می‌کنید.



تعداد نصب ماهانه – تعداد کل نصب‌های برنامهٔ شما توسط کاربران در ماه جاری

هزینه متوسط نصب ماهانه – تقسیم کل مبلغ خرج شده به تعداد کل نصب‌‌ها در زمان مشخص

حداکثر هزینهٔ هر نصب – بیشترین مبلغی که شما حاضرید به ازای هر نصب بپردازید.

مبلغ خرج شده – کل مبلغ خرج شده در زمان مشخص

وضعیت – نمایانگر وضعیت کنونی آگهی شما

فعال – تبلیغات شما فعال است.

غیرفعال توسط توسعه‌دهنده – شما تبلیغات خود را متوقف کرده‌اید.

غیرفعال توسط سیستم – تبلیغات شما به یکی از این دلایل به صورت سیستمی متوقف شده است: بودجهٔ تبلیغات شما تمام شده است، به سقف بودجه ماهانه یا روزانه          رسیده‌اید، حداکثر هزینهٔ نصب تعیین شما توسط شما فاصلهٔ زیادی تا هزینهٔ واقعی دارد.

شما در هر زمانی می‌توانید حداکثر هزینهٔ هر نصب و حداکثر بودجه ماهانه یا روزانه را برای هرکدام از اپلیکیشن‌ها تغییر دهید. همچنین اطلاعات تبلیغات شما از جمله تعداد نصب، هزینهٔ متوسط نصب ماهانه و بودجهٔ مصرف شدهٔ هر تبلیغ را می‌توانید مشاهده کنید. 

لازم به ذکر است که در سیستم تبلیغاتی مایکت، کمترین میزان پیشنهاد مبلغ ۱۰۰۰۰ ریال به ازای هر نصب است. چنانچه شما حداکثر هزینهٔ هر نصب را کمتر از این مقدار قرار دهید، سیستم به شما خطا خواهد داد.

تا زمانی که برنامهٔ شما نصبی نگرفته باشد بودجهٔ مصرف شده برابر صفر خواهد بود و به محض این که برنامهٔ شما از طریق تبلیغ نصب بگیرد از بودجهٔ شما کاسته شده و به بودجهٔ مصرف شده اضافه خواهد شد.

همچنین شما در اینجا امکان توقف یا فعال کردن مجدد تبلیغ را خواهید داشت.

توجه داشته باشید که جهت افزایش اثرگذاری تبلیغات، در صورتی که کاربر برنامهٔ شما را نصب داشته‌باشد، آگهی برنامه برای او نمایش داده نخواهد شد.

هرگونه ایجاد تغییر در تبلیغات حداکثر تا ۴ ساعت بعد در سیستم اعمال خواهد شد.

راه‌هایی برای بهبود نتیجهٔ تبلیغات

نمایش تبلیغات و قیمت‌گذاری بر مبنای مدل مزایده است. 

مشخصه‌های زیادی روی این مزایده اثر گذار است. از جمله مهم‌ترین آن‌ها مرتبط بودن( relevancy) برنامهٔ شما با جستجوی کاربر، مبلغ حداکثر هزینه هر نصب( CPI)، مقایسه حداکثر هزینه هر نصب( CPI) با رقبا، بودجه تبلیغات و نرخ کلیک شدن آگهی برنامه توسط کاربران هستند.

بهترین راهکارها

اطلاعات برنامهٔ خود را بهبود دهید. اسم برنامه و توضیحات آن مهم‌ترین اطلاعاتی هستند که سیستم تبلیغات برای تعیین میزان مرتبط بودن برنامهٔ شما با جستجوی کاربر در نظر می‌گیرد.

اگر تبلیغ شما به نتیجه دلخواه شما نرسید حداکثر هزینهٔ نصب خود را افزایش دهید. شما می‌توانید برای گرفتن نتیجه بهتر از حداکثر هزینه هر نصب پیشنهادی در پنل خود استفاده نمایید.

مطمئن شوید که بهترین مدل درآمدزایی را برای اپلیکیشن خود انتخاب کرده‌اید. بهترین مدل درآمدزایی هر اپلیکیشن براساس نحوهٔ رفتار مخاطبان برنامه به دست می‌آید. از معروف‌ترین مدل‌های درآمدزایی می‌توان به مدل رایگان، پولی، درون‌پرداخت و اشتراکی اشاره کرد.
آمار تبلیغات

با کلیک روی دکمه مشاهده جزئیات هر برنامه شما می‌توانید آمار مربوط به تبلیغات خود را مشاهده کنید.

نموداری که در این صفحه می‌بینید میزان نصب‌های برنامهٔ شما از طریق تبلیغات به تفکیک روز را نشان می‌دهد. همچنین میانگین هزینهٔ هر نصب نیز در این نمودار قابل رویت است.

جدول بالای این صفحه اطلاعات مربوط به نصب کل این برنامه را در اختیار شما قرار می‌دهد.

  • No labels